Вход Господень в Иерусалим. Вербное воскресенье. Акафист в неделю Ваий (Вход Господень в Иерусалим. Вербное Воскресенье)

празднование совершается в последнее воскресение перед Пасхой

В оспоминанию одного из главных событий последних дней земной жизни Господа Иисуса Христа - Его торжественного прибытия в Иерусалим накануне праздника Пасхи - посвящен один из главных церковных праздников, в православной Церкви входящий в число двунадесятых. Он празднуется в воскресенье, непосредственно предшествующее пасхальному и открывающее собой Страстную Седмицу. Это событие описали все четыре Евангелиста (Мф 21. 1-11; Мк 11. 1-11; Лк 19. 28-40; Ин 12. 12-19).

За 5 дней до иудейского праздника Пасхи Господь подошел к селениям Виффагия и Вифания у Елеонской горы вместе со Своими учениками и поручил двум из них привести Ему молодого осла, на которого никто никогда не садился. Когда ученики исполнили повеление, Христос сел верхом и стал спускаться с горы к Иерусалиму под приветственные возгласы учеников и народа, который встречал Христа, постилая одежды и срезанные с деревьев ветви на Его пути, восклицая: «...осанна Сыну Давидову! благословен Грядущий во имя Господне! осанна в вышних!» (Мф 21. 9; ср.: Мк 11. 9; Лк 19. 38; Ин 12. 13). Все евангелисты, кроме Марка, отмечают недовольство иудейских учителей обстоятельствами события, в первую очередь тем, что Иисус Христос не запретил встречать Его этими словами, понимавшимися в том числе как мессианское приветствие. Евангелист Матфей пишет, что вход Господень в Иерусалим заставил весь город прийти в движение (Мф 21. 10); Иоанн подчеркивает, что торжественная встреча Христа была вызвана тем, что народ был потрясен чудом воскрешения из мертвых праведного Лазаря (Ин 12. 17-18); Матфей и Лука непосредственно связывают событие Входа Господня в Иерусалим с последовавшим за ним изгнанием Христом торгующих из иерусалимского храма (Мф 21. 12-13; Лк 19. 45-46).

Сама поездка на осле, согласно евангелистам, была осуществлением пророчества Захарии (Зах 9. 9) и по толкованию святителя Иоанна Златоустого"… подъяремная ослица, которую вместе с осленком привели ученики к своему Господу, символически означала народ Иудейский. Господь не восхотел сесть на нее, давая тем понять, что избранный народ отвержен за свое неверие, что отнято от него Царство Божие и отдано народу, приносящему плоды его (Мф. XXI, 43). Молодой осленок, на которого никто не садился, означал, по его словам, все те новые, малоизвестные в ветхозаветной истории языческие народы, которые составили на первых порах молодую Церковь Христову и приняли легкий ярем Евангелия. Одежда, которой покрыли апостолы осленка, означала Его учение. Таким образом, все событие отмечало коренной перелом в плане Домостроительства Божия о спасении человека, когда то исключительное, руководящее значение, которое имел народ Израильский в Ветхом Завете, перешло от него к другим народам. Садясь на осленка, Господь показал, что Он принимает эти народы под Свое водительство. (Беседы на Евангелие от Марка, епископ Василий Кинешемский, глава XI, ст. 1-10)

Поскольку в символике и события Входа Господня в Иерусалим, и его литургического празднования важное место занимают пальмовые ветви (греч. ваия), праздник Вход Господень в Иерусалим обычно называют Неделей ваий. В славянской традиции известно его обозначение еще и как Недели цветоносной или цветной. На Руси в богослужебной практике пальмовые ветви традиционно заменяют ветвями вербы, отчего Неделя ваий носит также название Вербного воскресенья.

Вход Господень в Иерусалим

Переходящий двунадесятый праздник. Всегда в воскресенье, предшествующее (в 2019 году 2 1 апреля ) .

Все четыре евангелиста повествуют о Входе Иисуса Христа в Иерусалим за несколько дней до крестных страстей Его. Когда после чудесного воскрешения Лазаря Иисус Христос за шесть дней до Пасхи собрался для празднования ее идти в Иерусалим, то многие из народа с радостным чувством последовали за Иисусом, готовые сопровождать Его с торжественностью, с какою в древние времена на Востоке сопровождали царей. Первосвященники же иудейские, негодуя на Иисуса за то, что Он возбуждал к Себе необыкновенное почитание в народе, задумали убить Его, а также и Лазаря, «потому что ради него многие из Иудеев приходили и веровали в Иисуса».

Но произошло неожиданное для них: «Множество народа, пришедшего на праздник, услышав, что Иисус идет в Иерусалим, взяли пальмовые ветви, вышли навстречу Ему и восклицали: «Осанна! Благословен грядущий во Имя Господне, Царь Израилев!» Многие подстилали свои одежды, срезали ветви с пальм и бросали по дороге, дети приветствовали Мессию. Уверовав в могущественного и благого Учителя, простой сердцем народ готов был признать в Нем Царя, который пришел освободить его.

Далее евангелисты повествуют: «Иисус же, найдя молодого осла, сел на него, как написано: «не бойся, дщерь Сионова! се, Царь твой грядет, сидя на молодом осле». И вошел Иисус в храм Божий, и выгнал всех продающих и покупающих в храме, и опрокинул столы меновщиков и скамьи продающих голубей. И говорил им: написано: «дом Мой домом молитвы наречется», а вы сделали его вертепом разбойников». Весь народ с восхищением слушал учение Господне. После чего к Иисусу приступили слепые и хромые, которых Он исцелил. Затем, покинув Иерусалим, Он вернулся в Вифанию.

Церковь напоминает этот торжественный Вход в Иерусалим в последнее воскресение Великого поста и воспевает. (Кондак, глас 6-й):
«На престоле на небеса, на жребяти на земли носимый, Христе Боже, Ангелов хваление и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: благословен еси, грядый Адама воззвати».

За утреней присутствующим раздаются зеленеющие ветви со свечами в память того, что встречали Господа с пальмовыми ветвями в руках.

Этот день – торжественный и светлый, на время преодолевающий сосредоточенно-скорбное настроение Великого поста и предваряющий радость Святой Пасхи. В празднике Входа Господня в Иерусалим ярко загорается слава Христа как Всемогущего Бога, и как Царя, сына Давидова, Владыки, приветствуемого избранным народом Божиим. В этот день Церковь вспоминает, что пришедшие на праздник Пасхи иудеи встречали Иисуса как мессию, как пророка, как великого чудотворца, ибо знали, что Он незадолго до этого воскресил четверодневного Лазаря. Взрослые и дети пели и ликовали, подкладывали под ноги осла, на котором Он ехал,свои одежды, встречали Его зелеными ветвями и цветами.

От обычая употреблять в этот праздник вайи (ветви финиковой пальмы) он называется Неделею «Ваий», «Цветоносия», «Цветною». У нас же этот праздник называется «Вербным воскресением», т. к. вайи заменяются вербой, поскольку ранее других деревьев являет она признаки пробуждающейся после долгой зимы жизни. Стояние с этими ветвями и зажженными свечами - это воспоминание торжественного Входа Царя Славы на вольные страдания. Молящиеся как бы встречают невидимо грядущего Господа и приветствуют Его, как победителя ада и смерти.

В воскресенье вечером богослужебные тексты свидетельствуют о наступлении Страстной, или Великой, седмицы. Начиная с вечерни недели Ваий, все песни Триоди Постной ведут нас по следам Господа, грядущего на вольную смерть.


ВХОД ГОСПОДЕНЬ В ИЕРУСАЛИМ - ВЕРБНОЕ ВОСКРЕСЕНЬЕ

Вербное воскресенье - великий дву­надесятый переходящий праздник, кото­рый празднуется в шестое воскресенье Великого поста. Этот праздник иначе называют Неделею Ваий или Цветонос­ною. В этот день празднуется торжест­венный вход Господень в Иерусалим на добровольные страдания. На всенощной после прочтения Евангелия не поется «Воскресение Христово», а читается 50-й псалом и освящаются молитвой и окроплением святой водой, распускаю­щиеся ветки вербы (ваиа) или других растений.

Обряд освящения веток вербы ухо­дит своими корнями в глубокую древ­ность, когда с зелеными ветвями встре­чали царей, возвращавшихся с торжест­вом после победы над врагами. Освященные ветки в Вербное воскресе­нье служат знаком победы Христа над смертью и напоминают о будущем вос­кресении всех нас из мертвых. Эти вет­ки раздаются молящимся, с которыми при зажженных свечах верующие стоят до конца службы, прославляя Спасителя как Победителя смерти, потому что Он воскрешал умерших и в этот самый день

входил в Иерусалим для того, чтобы умереть за наши грехи и воскреснуть и тем спасти нас от вечной смерти и веч­ных мук.

Из Евангелия известно, что вскоре после воскрешения Лазаря, за шесть дней до еврейской Пасхи, Иисус Хрис­тос совершил торжественный вход в Ие­русалим, чтобы показать, что Он есть истинный Царь и идет на смерть добро­вольно. Приблизившись к Иерусалиму, придя к селению Вифании, к горе Елеон-ской, Иисус Христос послал двух учени­ков Своих, сказав: «Идите в селение, ко­торое прямо перед вами; там вы найдете привязанную ослицу и молодого осла с нею, на которого никто из людей ни­когда не садился; отвяжите их и приве­дите ко Мне. И если кто скажет вам что-нибудь, отвечайте, что они надобны Гос­поду».

Ученики пошли и поступили так, как повелел им Иисус Христос. Они привели ослицу и молодого осла, покрыли осла своими одеждами, Иисус Христос сел на него и въехал в Иерусалим на осле, что символизировало кротость и миролюбие. Толпа приветствовала Его как Мессианского Царя. А Он показывал толпе, что можно быть Царем-Мессией, описанным пророками, и в то же время оставаться чуждым земного владычест­ва. Царство же Господне - не земной Иерусалим, который будет разрушен, и не Иудея, которую поработят, но Цер­ковь, которую и «врата адовы не одоле­ют» (Мф. 16:18).

Между тем в Иерусалиме узнали, что Иисус, воскресивший умершего четыре дня назад Лазаря, идет в Иерусалим. Множество народу, собравшегося ото­всюду к празднику Пасхи, вышло к Не­му навстречу. Многие снимали с себя верхние одежды и постилали их Ему по дороге; другие срезали пальмовые ветви, несли их в руках и бросали по дороге. И весь народ, сопровождавший и встре­чавший Его, в радости восклицал: «Осанна (спасение) Сыну Давидову! Благословен грядущий во имя Господне (достоин хвалы, идущей от имени Госпо­да, от Бога посланный) Царь израилев! Осанна в вышних!»

Приблизившись к Иерусалиму, Спа­ситель со скорбью смотрел на этот город. Иисус знал, что народ отвергнет Его, своего Спасителя, и Иерусалим бу­дет разрушен. Иисус Христос заплакал о нем и сказал: «О, если бы ты хотя в этот твой день узнал, что служит миру твоему! Но это сокрыто ныне от глаз твоих. Придут на тебя дни, когда враги окружат тебя и стеснят тебя отовсюду и разорят тебя, побьют детей твоих и не оставят в тебе камня на камне за то, что ты не узнал (не захотел узнать) времени посещения твоего».

Когда Иисус Христос вошел в Иеру­салим, весь город пришел в движение и спрашивали не знавшие Его: «Кто это?» Народ отвечал: «Это - Иисус, пророк из Назарета Галилейского», и рассказывали при этом, что Он вызвал из гроба Лазаря и воскресил его из мертвых.

Войдя в храм, Христос снова, как и в первый год Своего учения, выгнал из него всех продающих и покупающих, го­воря им: «Написано: Дом Мой домом мо­литвы наречется для всех народов, а вы сделали его вертепом разбойников».

Слепые и хромые обступили Его в храме, и Он их всех исцелил. Народ, видя чудеса Иисуса Христа, еще больше стал прославлять Его. Даже малые дети, бывшие в храме, восклицали: «Осанна Сыну Давидову!»

Первосвященники же и книжники негодовали на это и сказали Ему: «Слы­шишь ли, что они говорят?» Иисус Хрис­тос ответил им: «Да разве вы никогда не читали: из уст младенцев и грудных де­тей ты устроил хвалу?» (Пс. 8:3).

В следующие дни Иисус Христос учил в храме, а ночи проводил вне горо­да. Первосвященники, книжники и ста­рейшины искали возможность погубить Его, но не находили, потому что весь на­род неотступно следовал за Ним и слу­шал Его (Мф. 21:1 -17; Мк. 11:1 - 19; Лк. 19:29-48; Ин. 12:12-19).

ТРОПАРЬ ПРАЗДНИКА ТОРЖЕСТВЕННОГО ВХОДА ГОСПОДНЯ

В ИЕРУСАЛИМ, ГЛАС 1-й

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря, Христе Боже. Тем же и мы, яко отроцы, победы знамения носяще, Тебе - Победителю смер­ти - вопием: Осанна в вышних, бла­гословен грядый во имя Господне.

Вход Господень в Иерусалим (Вербное Воскресенье) является одним из главных праздников, установленных Русской Православной Церковью.

Впервые упоминание о его праздновании встречается в письменных источниках III в. Эта дата очень важна для христианского учения в целом, т. к. факт прихода Спасителя в город, где люди, облеченные властью, были особенно враждебно к нему настроены, указывает на то, что крестные страдания и смерть Иисуса были вольными. О событиях, связанных с этим праздником, повествуют все без исключения евангелисты, что также указывает на его особую значимость.

Время празднования Входа Господня в Иерусалим напрямую зависит от даты наступления Пасхи и приходится на день ровно за неделю до нее. Так как Пасха наступает каждый год в разные дни, то и Вербное Воскресенье не имеет постоянной даты, т.е. это переходящий праздник.

Значение праздника Входа Господня в Иерусалим

О событиях, связанных с этим праздником, нам рассказывает Евангелие. Чтобы утвердить веру народа в то, что Иисус и есть Спаситель мира, за неделю до событий Страстной седмицы и Своего воскресения, Он в сопровождении учеников отправился в Иерусалим. По дороге Иисус послал Петра и Иоанна в селение, наказав им привести молодого осла. При этом Спаситель точно указал место, где его можно будет найти. Вскоре Иисусу привели осленка, которого ученики покрыли своими одеждами. Сын Божий сел на него и в сопровождении большого количества людей торжественно въехал в столицу.

Одни люди стали расстилать на его пути одежды, другие же срезали пальмовые ветви и, размахивая ими, кричали: «Осанна (т.е. спаси, слава) в вышних! Благословен Грядый во имя Господне!», так как уверовали, что Иисус и есть предсказанный пророками Царь-Спаситель народа Израиля.

Когда Иисус вошел в храм, то опрокинул лавки торговцев и меновщиков, после чего выгнал их из храма, сказав: «Дом Мой домом молитвы наречется, а вы сделали его вертепом разбойников» ( . 21,13). Народ Иерусалима с восхищением слушал слова Учителя, к Иисусу подошли больные, хромые и увечные. Он исцелил их, а дети воспели Ему хвалу. Затем Иисус покинул Иерусалимский храм и вернулся с учениками в Вифанию.

Богословы сосредотачиваются на сверхъестественно явленном царском достоинстве Спасителя: сам Святой Дух устами детей и народа засвидетельствовал Христа. Вступив в Святой город с величайшим смирением Сына Божия, Он, между тем, оказывается равночестным Отцу.

С пальмовыми ветвями, или вайями, в древности встречали победителей, от этого обычая произошло второе название праздника Входа Господня во Иерусалим – Неделя ваий. Но в России верующие называют этот праздник Вербным воскресеньем, т. к. вместо пальмовых ветвей верующие ежегодно приветствуют Спасителя ветвями вербы – единственного растения, которое расцветает в эту пору в условиях российского климата.

Мы, держа в руках первые распускающиеся весною ветви, прославляем Спасителя как Победителя смерти, потому что Он воскрешал умерших и в этот самый день входил в Иерусалим для того, чтобы умереть за наши грехи и воскреснуть и тем спасти нас от вечной смерти и вечных мук. Ветка вербы служит для нас знаком победы Христа над смертью и должна напоминать нам о будущем воскресении всех нас из мертвых.

Освященные веточки цветущей вербы православные христиане хранят дома у икон в течение всего года.

Как отмечают Вербное воскресенье?

В этот светлый день православные верующие поздравляют друг друга с праздником и спешат в церковь на службу. Утром во всех храмах совершается праздничная литургия и освящение вербы – символа праздника. Церковь напоминает нам о торжественном Входе Господня в Иерусалим и воспевает:

«На престоле на небеса, на жребяти на земли носимый, Христе Боже, Ангелов хваление и детей воспевание приял еси, зовущих Ти: благословен еси, грядый Адама воззвати». (Кондак, глас 6-й)

За утреней присутствующим раздают зеленеющие ветви вербы со свечами в память того, как встречали Господа с пальмовыми ветвями в руках.

Вербным воскресеньем заканчиваются труды Великого поста и начинаются события Страстной седмицы. Уже через неделю верующие отпразднуют главный христианский праздник — Святую .

Существует несколько акафистов, посвященных Божией Матери:

  • Покаянный акафист;
  • Благодарственный акафист;
  • Акафист на Покров;
  • Акафисты, посвященные рождеству Девы Марии;
  • Акафист, посвященный Успению Девы Марии и другие.

Акафист Божьей Матери

Кондак 1

Икос 1

Кондак 2

Видящи Святая Себе в чистоте, глаголет Гавриилу дерзостно: преславное твоего гласа неудобоприятельно души Моей является: безсеменнаго бо зачатия рождество како глаголеши, зовый: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый разумети Дева ищущи, возопи к служащему: из боку чисту, Сыну како есть родитися мощно, рцы Ми? К Нейже он рече со страхом, обаче зовый сице: Радуйся, совета неизреченнаго Таиннице; радуйся, молчания просящих веро. Радуйся, чудес Христовых начало; радуйся, велений Его главизно. Радуйся, лествице небесная, Еюже сниде Бог; радуйся, мосте, преводяй сущих от земли на небо. Радуйся, Ангелов многословущее чудо; радуйся, бесов многоплачевное поражение. Радуйся, Свет неизреченно родившая; радуйся, еже како, ни единаго же научившая. Радуйся, премудрых превосходящая разум; радуйся, верных озаряющая смыслы. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 3

Сила Вышняго осени тогда к зачатию Браконеискусную, и благоплодная Тоя ложесна, яко село показа сладкое, всем хотящим жати спасение, всегда пети сице: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи Богоприятную Дева утробу, востече ко Елисавети: младенец же оноя абие познав Сея целование, радовашеся, и играньми яко песньми вопияше к Богородице: Радуйся, отрасли неувядаемыя розго; радуйся, Плода безсмертнаго стяжание. Радуйся, Делателя делающая Человеколюбца; радуйся, Садителя жизни нашея рождшая. Радуйся, ниво, растящая гобзование щедрот; радуйся, трапезо, носящая обилие очищения. Радуйся, яко рай пищный процветаеши; радуйся, яко пристанище душам готовиши. Радуйся, приятное молитвы кадило; радуйся, всего мира очищение. Радуйся, Божие к смертным благоволение; радуйся, смертных к Богу дерзновение. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 4

Бурю внутрь имея помышлений сумнительных, целомудренный Иосиф смятеся, к Тебе зря небрачней, и бракоокрадованную помышляя, Непорочная; уведев же Твое зачатие от Духа Свята, рече: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша пастырие Ангелов поющих плотское Христово пришествие, и текше яко к Пастырю видят Сего яко агнца непорочна, во чреве Мариине упасшася, Юже поюще реша: Радуйся, Агнца и Пастыря Мати; радуйся, дворе словесных овец. Радуйся, невидимых врагов мучение; радуйся, райских дверей отверзение. Радуйся, яко небесная срадуются земным; радуйся, яко земная сликовствуют небесным. Радуйся, апостолов немолчная уста; радуйся, страстотерпцев непобедимая дерзосте. Радуйся, твердое веры утверждение; радуйся, светлое благодати познание. Радуйся, Еюже обнажися ад; радуйся, Еюже облекохомся славою. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 5

Боготечную звезду узревше волсви, тоя последоваша зари, и яко светильник держаще ю, тою испытаху крепкаго Царя, и достигше Непостижимаго, возрадовашася, Ему вопиюще: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша отроцы халдейстии на руку Девичу Создавшаго руками человеки, и Владыку разумевающе Его, аще и рабий прият зрак, потщашася дарми послужити Ему, и возопити Благословенней: Радуйся, Звезды незаходимыя Мати; радуйся, заре таинственнаго дне. Радуйся, прелести пещь угасившая; радуйся, Троицы таинники просвещающая. Радуйся, мучителя безчеловечнаго изметающая от начальства; радуйся, Господа Человеколюбца показавшая Христа. Радуйся, варварскаго избавляющая служения; радуйся, тимения изымающая дел. Радуйся, огня поклонение угасившая; радуйся, пламене страстей изменяющая. Радуйся, верных наставнице целомудрия; радуйся, всех родов веселие. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 6

Проповедницы богоноснии, бывше волсви, возвратишася в Вавилон, скончавше Твое пророчество, и проповедавше Тя Христа всем, оставиша Ирода яко буесловна, не ведуща пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиявый во Египте просвещение истины, отгнал еси лжи тьму: идоли бо его, Спасе, не терпяще Твоея крепости, падоша, сих же избавльшиися вопияху к Богородице: Радуйся, исправление человеков; радуйся, низпадение бесов. Радуйся, прелести державу поправшая; радуйся, идольскую лесть обличившая. Радуйся, море, потопившее фараона мысленнаго; радуйся, каменю, напоивший жаждущия жизни. Радуйся, огненный столпе, наставляяй сущия во тьме; радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся, пище, манны приемнице; радуйся, сладости святыя служительнице. Радуйся, земле обетования; радуйся, из неяже течет мед и млеко. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 7

Хотящу Симеону от нынешняго века преставитися прелестнаго, вдался еси яко младенец тому, но познался еси ему и Бог совершенный. Темже удивися Твоей неизреченней премудрости, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа тварь, явлься Зиждитель нам от Него бывшим, из безсеменныя прозяб утробы, и сохранив Ю, якоже бе, нетленну, да чудо видяще, воспоем Ю, вопиюще: Радуйся, цвете нетления; радуйся, венче воздержания. Радуйся, воскресения образ облистающая; радуйся, ангельское житие являющая. Радуйся, древо светлоплодовитое, от негоже питаются вернии; радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози. Радуйся, во чреве носящая Избавителя плененным; радуйся, рождшая Наставника заблудшим. Радуйся, Судии праведнаго умоление; радуйся, многих согрешений прощение. Радуйся, одеждо нагих дерзновения; радуйся, любы, всякое желание побеждающая. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 8

Странное рождество видевше, устранимся мира, ум на небеса преложше: сего бо ради высокий Бог на земли явися смиренный человек, хотяй привлещи к высоте Тому вопиющия: Аллилуиа.

Икос 8

Весь бе в нижних и вышних никакоже отступи неописанное Слово: снизхождение бо Божественное, не прехождение же местное бысть, и рождество от Девы Богоприятныя, слышащия сия: Радуйся, Бога невместимаго вместилище; радуйся, честнаго таинства двери. Радуйся, неверных сумнительное слышание; радуйся, верных известная похвало. Радуйся, колеснице пресвятая Сущаго на Херувимех; радуйся, селение преславное Сущаго на Серафимех. Радуйся, противная в тожде собравшая; радуйся, девство и рождество сочетавшая. Радуйся, Еюже разрешися преступление; радуйся, Еюже отверзеся рай. Радуйся, ключу Царствия Христова; радуйся, надеждо благ вечных. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 9

Всякое естество ангельское удивися великому Твоего вочеловечения делу; неприступнаго бо яко Бога, зряще всем приступнаго Человека, нам убо спребывающа, слышаща же от всех: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласныя видим о Тебе, Богородице, недоумевают бо глаголати, еже како и Дева пребываеши, и родити возмогла еси. Мы же, таинству дивящеся, верно вопием: Радуйся, премудрости Божия приятелище, радуйся, промышления Его сокровище. Радуйся, любомудрыя немудрыя являющая; радуйся, хитрословесныя безсловесныя обличающая. Радуйся, яко обуяша лютии взыскателе; радуйся, яко увядоша баснотворцы. Радуйся, афинейская плетения растерзающая; радуйся, рыбарския мрежи исполняющая. Радуйся, из глубины неведения извлачающая; радуйся, многи в разуме просвещающая. Радуйся, кораблю хотящих спастися; радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 10

Спасти хотя мир, Иже всех Украситель, к сему самообетован прииде, и Пастырь сый, яко Бог, нас ради явися по нам человек: подобным бо подобное призвав, яко Бог слышит: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Тебе прибегающим: ибо небесе и земли Творец устрои Тя, Пречистая, вселься во утробе Твоей, и вся приглашати Тебе научи: Радуйся, столпе девства; радуйся, дверь спасения. Радуйся, начальнице мысленнаго наздания; радуйся, подательнице Божественныя благости. Радуйся, Ты бо обновила еси зачатыя студно; радуйся, Ты бо наказала еси окраденныя умом. Радуйся, тлителя смыслов упраждняющая; радуйся, Сеятеля чистоты рождшая. Радуйся, чертоже безсеменнаго уневещения; радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, добрая младопитательнице девам; радуйся, невестокрасительнице душ святых. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 11

Пение всякое побеждается, спростретися тщащееся ко множеству многих щедрот Твоих: равночисленныя бо песка песни аще приносим Ти, Царю Святый, ничтоже совершаем достойно, яже дал еси нам, Тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемную свещу, сущим во тьме явльшуюся, зрим Святую Деву, невещественный бо вжигающи огнь, наставляет к разуму Божественному вся, зарею ум просвещающая, званием же почитаемая, сими: Радуйся, луче умнаго Солнца; радуйся, светило незаходимаго Света. Радуйся, молние, души просвещающая; радуйся, яко гром враги устрашающая. Радуйся, яко многосветлое возсияваеши просвещение; радуйся, яко многотекущую источаеши реку. Радуйся, купели живописующая образ; радуйся, греховную отъемлющая скверну. Радуйся, бане, омывающая совесть; радуйся, чаше, черплющая рaдocть. Радуйся, обоняние Христова благоухания; радуйся, животе тайнаго веселия. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 12

Благодать дати восхотев, долгов древних, всех долгов Решитель человеком, прииде Собою ко отшедшим Того благодати, и раздрав рукописание, слышит от всех сице: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое Рождество, хвалим Тя вси, яко одушевленный храм, Богородице: во Твоей бо вселився утробе содержай вся рукою Господь, освяти, прослави и научи вопити Тебе всех: Радуйся, селение Бога и Слова; радуйся, святая святых большая. Радуйся, ковчеже, позлащенный Духом; радуйся, сокровище живота неистощимое. Радуйся, честный венче людей благочестивых; радуйся, честная похвало иереев благоговейных. Радуйся, церкве непоколебимый столпе; радуйся, Царствия нерушимая стено. Радуйся, Еюже воздвижутся победы; радуйся, Еюже низпадают врази. Радуйся, тела моего врачевание; радуйся, души моея спасение. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 13

О, Всепетая Мати, рождшая всех святых Святейшее Слово! Нынешнее приемши приношение, от всякия избави напасти всех, и будущия изми муки, о Тебе вопиющих: Аллилуиа, aллилуиа, aллилуиа. (Kондак читается трижды)

Икос 1

Ангел предстатель с небесе послан бысть рещи Богородице: радуйся, и со безплотным гласом воплощаема Тя зря, Господи, ужасашеся и стояше, зовый к Ней таковая: Радуйся, Еюже рaдocть возсияет; радуйся, Еюже клятва изчезнет. Радуйся, падшаго Адама воззвание; радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, высото неудобовосходимая человеческими помыслы; радуйся, глубино неудобозримая и ангельскима очима. Радуйся, яко еси Царево седалище; радуйся, яко носиши Носящаго вся. Радуйся, Звездо, являющая Солнце; радуйся, утробо Божественнаго воплощения. Радуйся, Еюже обновляется тварь; радуйся, Еюже покланяемся Творцу. Радуйся, Невесто Неневестная.

Кондак 1

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых, благодарственная восписуем Ти раби Твои, Богородице; но яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед свободи, да зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

Молитвы Пресвятой Богородице

О, Пресвятая Госпоже Владычице Богородице, вышши еси всех Ангел и Архангел, и всея твари честнейши, помощнице еси обидимых, ненадеющихся надеяние, убогих заступнице, печальных утешение, алчущих кормительнице, нагих одеяние, больных исцеление, грешных спасение, христиан всех поможение и заступление. О, Всемилостивая Госпоже, Дево Богородице Владычице, милостию Твоею спаси и помилуй святейшия патриархи православныя, преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы и весь священнический и иноческий чин, и вся православныя христианы ризою Твоею честною защити; и умоли, Госпоже, из Тебе без семене воплотившагося Христа Бога нашего, да препояшет нас силою Своею свыше, на невидимыя и видимыя враги наша. О, Всемилостивая Госпоже Владычице Богородице! Воздвигни нас из глубины греховныя и избави нас от глада, губительства, от труса и потопа, от огня и меча, от нахождения иноплеменных и междоусобныя брани, и от напрасныя смерти, и от нападения вражия, и от тлетворных ветр, и от смертоносныя язвы, и от всякаго зла. Подаждь, Госпоже, мир и здравие рабом Твоим, всем православным христианом, и просвети им ум, и очи сердечнии, еже ко спасению; и сподоби ны, грешныя рабы Твоя, Царствия Сына Твоего, Христа Бога нашего; яко держава Его благословена и препрославлена, со Безначальным Его Отцем, и с Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

О, Пресвятая Дево Мати Господа, Царице Небесе и земли! Вонми многоболезненному воздыханию души нашея, призри с высоты святыя Твоея на нас, с верою и любовию покланяющихся пречистому образу Твоему. Се бо грехми погружаемии и скорбьми обуреваемии, взирая на Твой образ, яко живей Ти сущей с нами, приносим смиренныя моления наша. Не имамы бо ни иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о, Мати всех скорбящих и обремененных. Помози нам немощным, утоли скорбь нашу, настави на путь правый нас, заблуждающих, уврачуй и спаси безнадежных, даруй нам прочее время живота нашего в мире и тишине проводити, подаждь христианскую кончину, и на страшнем суде Сына Твоего явися нам милосердая Заступница, да всегда поем, величаем и славим Тя, яко благую Заступницу рода христианскаго, со всеми угодившими Богу. Аминь.

Слушать Акафист Пресвятой Богородице

Вы прочитали статью . Читайте также.

2024 stekolniy.ru. В мире праздника.